Wróć do strony modelu
Przejdź
Wszystkie szczegóły, których szukałeś

Dane techniczne Škody Fabia

Wymiary samochodu

 

Bezpieczeństwo

Elementy bezpieczeństwa

Škoda Fabia to przede wszystkim bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz opisanych już systemów bezpieczeństwa, w standardzie lub jako opcja dodatkowa dostępne są następujące elementy:

ISOFIX i Top Tether umożliwiają zamocowanie fotelika dziecięcego na zewnętrznych siedzeniach drugiego rzędu oraz alternatywnie na siedzeniu pasażera z przodu.
› W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje ustaloną prędkość, ogranicznik prędkości pozwala kierowcy na jazdę z dowolną prędkością, ale nie większą niż do zdefiniowanej wcześniej wartości.
ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania awaryjnego lub na śliskiej nawierzchni.
› Poprzez szybsze zwiększenie ciśnienia hamowania w przypadku wykrycia gwałtownego nadepnięcia na pedał hamulca, układ wspomagania hamowania HBA pomaga kierowcy w sytuacjach, w których konieczne jest hamowanie awaryjne. Może to prowadzić do znacznego skrócenia drogi hamowania.
EBD automatycznie optymalizuje ciśnienie w układzie hamowania uwzględniając zmianę środka ciężkości. Poprawia to ogólną równowagę hamowania i zapobiega nadmiernemu hamowaniu tylnych kół, aby nie dopuścić do ich zablokowania.
MSR przeciwdziała blokowaniu się kół napędowych, które może wystąpić, gdy kierowca gwałtownie zwalnia na gładkiej powierzchni.
› Układ ASR zapewnia płynne ruszanie i przyspieszanie bez buksowania kół na śliskich nawierzchniach.
EDL pomaga podczas przyspieszania lub jazdy pod górę przy słabej przyczepności jednego z kół napędzanych.
TSA działa, gdy pojazd jest wyposażony w oryginalny zaczep holowniczy z własną jednostką sterującą. System działa na zasadzie hamowania jednego lub więcej kół i w razie potrzeby jednoczesnego zmniejszania momentu obrotowego silnika. System TSA interweniuje i pomaga ustabilizować samochód i przyczepę.
XDS+ pomaga kierowcy podczas ostrych zakrętów i zapewnia neutralne zachowanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Elektronika sterująca praktycznie symuluje obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego odpowiednio przyhamowując zewnętrzne koło osi napędowej, aby poprawić trakcję i dynamikę jazdy na zakrętach. W rezultacie pojazd pokonuje zakręty znacznie pewniej i naturalniej.
System monitorowania ciśnienia w oponach TPM+ przez cały czas informuje kierowcę o ciśnieniu w oponach.
Migające światła hamowania zmniejszają ryzyko uderzenia w tył pojazdu, zwłaszcza gdy zbliżamy się do korka na autostradzie lub gwałtownie hamujemy przed niespodziewaną przeszkodą.

Napęd i kierowanie

Sportowe zawieszenie

W sportowym zawieszeniu sprężyny są zestrojone inaczej, a prześwit zmniejszony jest o 15 mm. Niżej położony środek ciężkości i inna charakterystyka zawieszenia dają więcej możliwości dla dynamicznej jazdy.

Pakiet na bezdroża

Ochrona podwozia może być jeszcze bardziej wzmocniona dzięki pakietowi na bezdroża, który obejmuje:

› Specjalne sprężyny i zawieszenie podnoszące podwozie łącznie o 15 mm, zwiększające prześwit o 9 mm.
› Wzmocniona dolna pokrywa silnika zapewniająca dodatkową ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi.

Koło zapasowe

Standardowy zestaw do naprawy opon może być opcjonalnie zastąpiony przez:

› oszczędzającym miejsce stalowym kołem zapasowym
› pełnowymiarowym stalowym kołem zapasowym (tylko dla obręczy 15")

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności.