Hybrydy plug-in od Škody nadal w grze, i to na korzystnych warunkach
W przeciwieństwie do prognozowanego spadku sprzedaży modeli PHEV Škoda zakłada, że zainteresowanie jej hybrydami plug-in może wzrosnąć. Wynika to przede wszystkim z zastosowania wyśrubowanych norm w swoich modelach. Škoda Superb oraz Škoda Kodiaq w aktualnych wersjach napędowych nie przekraczają progu 50 g/km emisji CO₂, co pozwala im nadal korzystać z korzystniejszego limitu amortyzacyjnego.
W przypadku Superba z silnikiem 1.5 TSI PHEV (204 KM) w wersjach Edition 130, Selection, L&K oraz Sportline, emisja CO₂ wynosi 8 g/km, taki sam poziom emisji osiąga wersja Combi. Natomiast u Kodiaqa wyposażonego w silnik 1.5 TSI PHEV (204 KM) oferowanego w wariantach Edition 130 oraz Selection, emisja CO₂ wynosi 9 g/km.
Dla przedsiębiorców decydujących się na wybór tych modeli oznacza to pełną przewidywalność podatkową i inwestycyjną. Co więcej, dane homologacyjne dla Superba pozostaną niezmienne przez cały 2026 rok, a w przypadku Kodiaqa, co najmniej do późnej jesieni przyszłego roku.
Jednocześnie warto pamiętać, że przewaga PHEV-ów Škody nie kończy się na aspektach rozliczeniowych. Samochody te łączą realne korzyści ekonomiczne i ekologiczne z praktycznymi walorami. Napęd PHEV umożliwia komfortową i ekologiczną jazdę w ruchu miejskim, a jednocześnie zapewnia pełną swobodę podróżowania na dłuższych trasach dzięki współpracy jednostki elektrycznej i spalinowej. Kierowcy mają możliwość ładowania samochodu zarówno z sieci domowej, jak i publicznej, co zwiększa wygodę użytkowania i elastyczność w planowaniu podróży. W gamie modeli hybrydowych plug-in Škody znajdują się obecnie Superb oraz Kodiaq, samochody, które w pełni odpowiadają na potrzeby nowoczesnych flot.