Główna fabryka Škody z nowym poziomem precyzji obróbki karoserii
W głównym zakładzie produkcyjnym Škody funkcjonują obecnie dwie lakiernie. Jedna została oddana do użytku w 2019 roku. Natomiast druga, która funkcjonuje od 1996 roku, zostanie zastąpiona przez nowy, zaawansowany technologicznie obiekt.
Nowy budynek lakierni będzie miał 301 metrów długości, 131 metrów szerokości oraz 32,5 metra wysokości. Całkowita powierzchnia użytkowa wyniesie 118 000 metrów kwadratowych, a to więcej niż 16 boisk piłkarskich. System przenośników wewnątrz obiektu będzie liczył aż 15 kilometrów. Lakiernia powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie nowo otwartego mostu Laurin & Klement.
Lakierowanie to jeden z kluczowych etapów w procesie produkcji samochodów, decyduje zarówno o trwałości estetycznej, jak i skutecznej ochronie przed wpływem czynników zewnętrznych. Przygotowanie powierzchni pojazdu składa się z kilku etapów: nakładanie kataforetycznej powłoki antykorozyjnej, aplikację PVC w miejscach szczególnie narażonych na uszkodzenia, po czym następuje użycie farb podkładowych i bazowych, które są nanoszone metodą mokro na mokro.
Nowy obiekt to także nowa jakość pracy, o czym świadczy fakt, iż marka wprowadzi możliwość nakładania warstwy dekoracyjnej bezpośrednio na kataforezę, z pominięciem wypalania podkładu. Pozwoli to zredukować koszty, nie tracąc przy tym na jakości. Całość procesu wieńczy warstwa lakieru bezbarwnego oraz woskowanie wnęk karoserii. Łączna grubość powłok ochronnych wyniesie około 100 mikrometrów.