Škoda wspiera kobiecą rywalizację - Tour de France Femmes

Już w najbliższą sobotę startuje Tour de France Femmes avec Zwift, a Škoda Auto po raz czwarty z rzędu pełni rolę głównego partnera tego prestiżowego wyścigu kobiet. Tegoroczna edycja, trwająca od 26 lipca do 3 sierpnia, będzie najtrudniejsza w historii – 154 zawodniczki będą musiały pokonać 1165 km przez Francję, od Bretanii po Alpy, w tym fragmenty Masywu Centralnego i Alp Sabaudzkich, z rekordowym przewyższeniem 17240 metrów.

Škoda dostarczy organizatorom 32 zelektryfikowane pojazdy – w pełni elektryczne Enyaqi oraz hybrydowe Superby plug-in. Dyrektor wyścigu Marion Rousse będzie nadzorować rywalizację z nowego Enyaqa, pełniącego funkcję „czerwonego samochodu”. Fani mogą śledzić wyścig i materiały zza kulis na WeLoveCycling.com oraz w nowym instagramowym profilu WLC Magazine.

- Jesteśmy dumni z wieloletniej współpracy z A.S.O. oraz z faktu, że od samego początku jesteśmy częścią Tour de France Femmes avec Zwift. Kolarstwo od 130 lat stanowi integralny element DNA marki Škoda. W tym roku przekazujemy organizatorom flotę składającą się wyłącznie z pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Ubiegłoroczna edycja wyścigu kobiet przyciągnęła ogromne zainteresowanie – transmisje osiągnęły łącznie ponad 80 milionów godzin oglądalności. W mediach społecznościowych wydarzenie zgromadziło aż 2,5 miliona fanów. Tak ogromne zaangażowanie wokół kobiecego kolarstwa jest niezwykle inspirujące. Cieszymy się, że możemy być częścią tego wyjątkowego wydarzenia – powiedział Martin Jahn, członek zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.

Najbardziej wymagający wyścig kolarski kobiet w historii

Tegoroczna edycja Tour de France Femmes avec Zwift będzie najbardziej wymagająca w historii – zarówno pod względem długości trasy, jak i łącznych przewyższeń. Škoda Auto po raz kolejny wspiera to wydarzenie - udostępnia flotę 32 zelektryfikowanych pojazdów, w tym w pełni elektryczne modele Enyaq oraz hybrydowe Superb typu plug-in. Ponadto nowy Enyaq, wyposażony w nowoczesne systemy łączności, będzie służył jako „czerwony samochód”, z którego Dyrektor Wyścigu, Marion Rousse będzie koordynować przebieg rywalizacji na trasie.

Sponsor zielonej koszulki i twórca wyjątkowego trofeum

Niezmiennie od lat Škoda Auto sponsoruje także zieloną koszulkę – symbol liderki klasyfikacji punktowej. Marka funduje również trofeum dla zwyciężczyni tej kategorii. W tym roku puchar, wykonany z zielonego kryształu, został wzbogacony o specjalne logo upamiętniające 130-lecie istnienia marki.

Kolarskie święto pełne emocji i niespodzianek dla fanów

W trakcie wyścigu kibice będą mogli odwiedzić mobilną kawiarnię powstałą we w pełni elektrycznym modelu Škoda Elroq. Marka zaprezentuje również wersję Elroq Respectline, która symbolizuje jej kluczowe wartości: szacunek, różnorodność i integrację. Relacje z trasy, ciekawostki i porady dostępne są na stronie WeLoveCycling.com, w sekcji „Find Your Tour”, gdzie czekają również konkursy dla fanów.

Kolarstwo – część dziedzictwa i przyszłości Škoda Auto

Korzenie Škody sięgają 130 lat wstecz, kiedy to jej założyciele, Václav Laurin i Václav Klement, rozpoczęli działalność od produkcji jednośladów. W ubiegłym roku Škoda Auto przedłużyła umowę partnerską z organizatorem A.S.O. do 2028 roku, konsekwentnie wspierając najważniejsze wyścigi kolarskie, zarówno kobiece, jak i męskie. Wśród objętych nią imprez znajdują się m.in. Tour de France, Vuelta a España oraz prestiżowe klasyki, takie jak Paris–Roubaix czy Liège–Bastogne–Liège. W maju bieżącego roku firma ogłosiła także nawiązanie współpracy z Międzynarodową Unią Kolarską (UCI), która obejmuje kolejne dwa sezony Mistrzostw Świata w Kolarstwie Górskim oraz Gravelowym. Škoda wspiera również czołowe wydarzenia krajowe, takie jak L’Etape Czech Republic by Tour de France, Road Classics oraz Prima Cup.