Zwycięzca Tour de France otrzymuje trofeum od Škoda Design

Na Polach Elizejskich zakończyła się wczoraj 112. edycja Tour de France. Škoda Auto kolejny rok z rzędu – trwa to już od 2004 roku - pełniła rolę głównego partnera tego sportowego święta. Zespół Škoda Design stworzył trofea dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej, liderów klasyfikacji punktowej i górskiej oraz najlepszego młodego kolarza. Prezes Škoda Auto, Klaus Zellmer, wręczył kryształowy puchar zwycięzcy - Słoweńcowi Tadejowi Pogačarowi.

Czeska marka samochodowa nie tylko sponsorowała jego zieloną koszulkę, ale także dostarczyła niemal 220 pojazdów elektrycznych organizatorom i drużynom. Flota obejmowała tzw. „czerwone samochody” – Škodę Enyaq i Superb – dla dyrektora wyścigu, Christiana Prudhomme’a. W zeszłym roku Škoda Auto przedłużyła swoją współpracę z Tour de France oraz Tour de France Femmes avec Zwift do 2028 roku.

- Tour de France to prawdziwy pokaz zapierających dech w piersiach osiągnięć sportowych, a tegoroczne wydarzenie po raz kolejny udowodniło, dlaczego pozostaje największym i najbardziej celebrowanym wyścigiem rowerowym na świecie. Jesteśmy dumni, że przez ponad 20 lat jesteśmy głównym partnerem tych sportowych zmagań. Škoda Auto rozpoczęła swoją drogę w 1895 roku jako producent rowerów, a obchodząc w tym roku 130-lecie, cieszymy się, że możemy wspierać Tour naszą elektryczną flotą pojazdów, którą udostępniamy organizatorom i drużynom, aby zapewnić sprawne przeprowadzenie wyścigu. Od dostarczania ikonicznych „czerwonych samochodów” dla Dyrektora Wyścigu po wspieranie logistyki na trudnych etapach, nasze samochody stanowią integralną część tego legendarnego wydarzenia. Gratulacje dla wszystkich zwycięzców i uczestników za inspirowanie nas swoimi niezwykłymi osiągnięciami! – skomentował Klaus Zellmer, Prezes Škoda Auto.

Škoda Auto dostarczyła niemal 220 samochodów elektrycznych

Škoda Auto dostarczyła organizatorom i drużynom flotę niemal 220 samochodów elektrycznych. Enyaq i Superb pełniły również rolę „czerwonych samochodów” – mobilnych centrów dowodzenia dla Dyrektora Wyścigu, Christiana Prudhomme’a, z których nadzorował wyścig. Od 2019 roku używa w tym celu elektrycznych modeli, a w 2020 roku wśród nich znalazł się Enyaq.

Škoda Design uczciła 130-lecie marki trofeami z kryształu

Trofea tegorocznej edycji, wykonane z czeskiego kryształu, ozdobione były specjalnym logo Škody upamiętniającym 130-lecie marki. Trofeum dla zwycięzcy punktowej klasyfikacji nawiązuje do odcienia zielonej koszulki i tradycyjnego koloru marki Škoda.

Podczas Tour de France Škoda zaprezentowała dwa modele specjalne: Elroq Respectline w tęczowych kolorach, podkreślający wartości marki Škoda związane z szacunkiem, różnorodnością i integracją, oraz dziesiąty Model Uczniowski: Škodę L&K 130, pojazd wspierający wyścigi rowerowe. Pojazd zaprojektowany i zbudowany przez studentów Akademii Škody podkreśla przywiązanie marki do kolarstwa. W trakcie wyścigu fani mogli również skosztować kawy w mobilnej kawiarence Škoda Coffee Car oraz zdobyć gadżety marki Škoda.

Doświadczenie VIP

Škoda Auto zorganizowała konkursy na stronie WeLoveCycling.com. Główną nagrodą dla siedmiu szczęśliwców i ich gości była możliwość jazdy samochodami Škody podczas ostatniego etapu wyścigu. W Paryżu dołączyli do byłych zawodowych kolarzy na 60-kilometrową przejażdżkę po Polach Elizejskich. Wśród innych nagród znalazły się profesjonalne rowery i autentyczne zielone koszulki.

Škoda kontynuuje wsparcie dla wydarzeń kolarskich najwyższej klasy

Historia Škody rozpoczęła się w 1895 roku od produkcji rowerów. Czeska marka samochodowa wspiera liczne ważne wydarzenia kolarskie, w tym od 2022 roku Tour de France Femmes avec Zwift – największy wyścig kolarski kobiet na świecie. Partnerstwo Škody z organizatorem wyścigu A.S.O. obejmuje również wsparcie dla 17 wydarzeń zawodowych i amatorskich, w tym La Vuelta oraz klasycznych wyścigów, takich jak Paris–Roubaix, Paris–Nice i Liège–Bastogne–Liège.

W tym roku Škoda Auto rozszerzyła współpracę z Międzynarodową Unią Kolarską (UCI). W ciągu najbliższych dwóch sezonów będzie oficjalnym partnerem zarówno Mistrzostw Świata MTB UCI, które rozpoczną się pod koniec sierpnia w Szwajcarii, jak i Mistrzostw Świata UCI Gravel, które odbędą się w połowie października w Holandii. Załączniki do pobrania: