MHEV, czyli tzw. miękka hybryda, to rozwiązanie, które łączy tradycyjny silnik spalinowy z niewielkim silnikiem elektrycznym. W odróżnieniu od pełnej hybrydy (HEV), miękki układ hybrydowy nie pozwala na jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym. Jego zadaniem jest wspomaganie jednostki spalinowej w wybranych momentach, takich jak ruszanie, przyspieszanie, a także odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Silnik elektryczny w systemie MHEV najczęściej zintegrowany jest z rozrusznikiem-alternatorem i działa na napięciu 48 V. Dzięki temu silnik uruchamia się sprawniej, a Ty ograniczasz zużycie paliwa i emisję CO₂, zwłaszcza w ruchu miejskim i podczas częstego zatrzymywania się na światłach.
Technologia MHEV nie wymaga ładowania z zewnętrznego źródła prądu, a jej konstrukcja pozostaje prostsza niż w przypadku pełnych hybryd czy hybryd plug-in.
Najważniejsze cechy technologii MHEV:
- silnik elektryczny wspiera spalinowy podczas przyspieszania i rozruchu,
- Twoje auto odzyskuje energię podczas hamowania,
- nie musisz ładować pojazdu z zewnętrznego źródła,
- prostsza konstrukcja w porównaniu do HEV i PHEV,
- redukcja zużycia paliwa i emisji CO₂,
- MHEV-y są oszczędniejsze od porównywalnych aut benzynowych – jednostka spalinowa samoczynnie wyłącza się podczas jazdy ze stałą prędkością (jest to tzw. „żeglowanie”), a dodatkowy akumulator gromadzi energię podczas hamowania.