Konwencjonalne samochody z silnikiem spalinowym wymagają wymiany oleju silnikowego i filtra co 30 000 km lub raz na dwa lata. W samochodach elektrycznych takich jak Škoda Enyaq, nie ma takich filtrów ani oleju do wymiany.
Samochód iV, a tradycyjny – różnice
Wymiana oleju w sprzęgle napędu na cztery koła
Każda oś samochodu elektrycznego współpracuje z oddzielnym silnikiem elektrycznym. Oznacza to, że nie ma potrzeby stosowania sprzęgła międzyosiowego, które w konwencjonalnych samochodach zazwyczaj wymaga wymiany oleju co 2 lata.
Samochód iV, a tradycyjny – różnice
Wymiana oleju w dwusprzęgłowej skrzyni biegów
W konwencjonalnych samochodach procedura ta jest zazwyczaj wymagana co 60 000 km lub 120 000 km. W samochodach elektrycznych nie ma potrzeby wymiany oleju, ponieważ silnik elektryczny nie wymaga przekładni i zapewnia maksymalny moment obrotowy już od zerowej prędkości.
Samochód iV, a tradycyjny – różnice
Wymiana paska napędu wałka rozrządu i rolki napinającej
W samochodach z silnikiem wysokoprężnym ten element należy wymienić zwykle po przebiegu 210 000 km. W samochodach z silnikiem elektrycznym taka wymiana nie jest konieczna, ponieważ w ogóle nie ma paska klinowego.
Samochód iV, a tradycyjny – różnice
Wymiana paska wielorowkowego
W samochodach z silnikiem wysokoprężnym ten element należy wymienić zwykle po przebiegu 210 000 km. W samochodach z silnikiem elektrycznym taka wymiana nie jest konieczna, ponieważ w ogóle nie ma paska klinowego.
Samochód iV, a tradycyjny – różnice
Wymiana filtra paliwa
Ponieważ w samochodach elektrycznych nie ma paliwa, nie ma potrzeby kosztownej i regularnej wymiany filtra paliwa, która jest konieczna w samochodach z silnikiem wysokoprężnym.