Dlaczego warto robić to regularnie?

Umów wizytę w serwisie

Umów się

Czy wiesz, że...

Obok masy samochodu i prędkości, również jakość części odgrywa decydującą rolę w procesie hamowania.

Klocki hamulcowe przy hamowaniu z pełną siłą są dociskane do tarcz hamulcowych ze średnim obciążeniem 1000 kg, a podczas zjazdu ze wzniesienia muszą wytrzymać temperatury między ok. 800°C a 1000°C.

Przy dwukrotnym wzroście prędkości droga hamowania rośnie czterokrotnie.

Oprócz klocków hamulcowych wymieniane są tarcze hamulcowe - rzadziej, ale warto przy okazji wymiany klocków hamulcowych zapytać o stan tarcz.

Pakiety przeglądów

Ciesz się drogą ze swoją Škodą bez żadnych zmartwień, z wykupionym pakietem przeglądów serwisowych. To wygoda i bezpieczeństwo, które docenisz. Kup pakiet przeglądów serwisowych bez wychodzenia z domu!

Kup online

Akcesoria sezonowe

Wyróżnij się na drodze ze spersonalizowanymi akcesoriami Škody. Zadbaj nie tylko o wygląd pojazdu, ale także swój. Kolekcja Škody to gadżety dla prawdziwego fana marki.

Sprawdź ofertę

FAQ

Dlaczego należy wymieniać płyn hamulcowy?

Płyn hamulcowy pochłania wilgoć, co obniża jego temperaturę wrzenia i może prowadzić do utraty skuteczności hamowania. Zaleca się jego wymianę co 2 lata.

Jak rozpoznać, że klocki hamulcowe lub tarcze wymagają wymiany?

Objawy zużycia to:

  • Piszczenie lub szlifowanie przy hamowaniu.
  • Wibracje na kierownicy.
  • Wydłużona droga hamowania.
  • Kontrolka zużycia klocków na desce rozdzielczej.
Czy wymiana klocków hamulcowych zawsze wiąże się z wymianą tarcz?

Nie zawsze, ale jeśli tarcze są nadmiernie zużyte (poniżej minimalnej grubości), porysowane lub nierówno zużyte, należy je wymienić razem z klockami.

Czy cena wymiany klocków hamulcowych i tarcz różni się w zależności od modelu samochodu?

Tak, koszty zależą od modelu auta, rodzaju hamulców.

Jakie są konsekwencje ignorowania zużytych klocków hamulcowych?

Może dojść do uszkodzenia tarcz, zmniejszenia skuteczności hamowania i ryzyka wypadku.

Dlaczego tarcze korodują?

Korozja wynika z wilgoci, soli drogowej i długiego postoju pojazdu.