Moc i osiągi: najszybsza seryjna Fabia w historii
Sercem Fabii 130 jest ulepszony silnik 1.5 TSI EVO2. Zespół specjalistów Škody ds. układów napędowych zmodyfikował m.in. kolektor dolotowy, tłumik drgań oraz wahacze aby dostosować jednostkę do wyższej mocy. Silnik oferuje większą dynamikę już od 3500 obr./min, a maksymalna moc 130 kW dostępna jest w zakresie od 5750 do 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest od 1500 do 4000 obr./min.
Siedmiobiegowa skrzynia DSG otrzymała szereg usprawnień, w tym wyższe punkty zmiany biegów, aby poprawić przyspieszenie, podwójne redukcje w trybie Sport zapewniające płynniejsze przełożenia oraz zmienione ustawienia pracy przy hamowaniu, pozwalające szybciej odzyskiwać prędkość.
Prowadzone testy potwierdzają wyraźną poprawę osiągów. Przyspieszenie 0–100 km/h zajmuje 7,4 s (o 0,4 s szybciej niż w standardowej wersji), 60–100 km/h trwa 3,8 s (wcześniej 4,1 s), a przyspieszenie 80–120 km/h 4,8 s (wcześniej 5,3 s). Prędkość maksymalna wynosi teraz 228 km/h, co czyni wersję 130 Sport najszybszą seryjnie produkowaną Fabią w historii.
Standardem w tym modelu jest sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm, które w połączeniu z 18-calowymi felgami poprawia stabilność i prowadzenie pojazdu. Zmieniono również układ kierowniczy, który umożliwia bardziej precyzyjne reakcje i lepsze wyczucie w nowo dopasowanych trybach jazdy.
Fabia 130 Sport została wyposażona także w dwustopniowy system kontroli dynamiki dostępny z poziomu menu pojazdu. System ASR można wyłączyć, by umożliwić kontrolowany poślizg w odpowiednich warunkach. Wybór trybu ASR Sport + ESC Sport pozwala na większy poślizg kół, a następująca później interwencja systemu ESC daje bardziej emocjonujące, a jednocześnie bezpieczne wrażenia z jazdy.