Stabilny wzrost na polskim rynku
Škoda utrzymuje wysoką sprzedaż na polskim rynku. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2025 roku marka dostarczyła klientom 45 522 samochody, co oznacza wzrost o 5,77% w porównaniu do tego samego okresu 2024. Wynik ten potwierdza silną pozycję produktów i oferty Škody oraz zdolność do generowania wzrostów nawet w obliczu zmieniających się warunków rynkowych. Udział marki w rynku w ciągu trzech kwartałów 2025 r. wyniósł 10,64%.
Producent osiągnął dobre wyniki sprzedaży praktycznie we wszystkich segmentach. Niekwestionowanym liderem gamy jest Škoda Octavia. W ciągu dziewięciu miesięcy obecnego roku zarejestrowano 14 781 nowych sztuk tego modelu, co daje wzrost o 2,09% w porównaniu do tego samego okresu 2024 r. Niezmiennie dużym uznaniem klientów cieszą się modele takie jak Superb, Kamiq oraz Fabia.
Strategicznym elementem rozwoju marki jest elektryfikacja. Kluczową rolę odgrywa tu kompaktowy SUV Elroq, który od momentu debiutu konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych. W ciągu trzech kwartałów 2025 roku zarejestrowano go w liczbie 773 egzemplarzy, co zapewniło mu 9. miejsce na polskim rynku i 2,99% udziału w segmencie samochodów elektrycznych. Škoda utrzymuje się w gronie 15 najlepiej sprzedających się marek samochodów elektrycznych w Polsce. W porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku odnotowała imponujący wzrost rejestracji modeli elektrycznych o 380,61%, co przełożyło się na 3,65% udziału marki w rynku pojazdów elektrycznych w 2025 roku.
„Jubileuszowy rok 130-lecia Škody celebrujemy w Polsce wspólnie z naszymi klientami. Przygotowaliśmy dla nich przebojową ofertę, na którą składają się specjalne wersje wyposażenia Edition 130 oraz liczne korzyści finansowe. Zainteresowanie przekroczyło nasze oczekiwania – co pokazała frekwencja w salonach, a także imponujący poziom zamówień. Polacy doceniają wszechstronność oferty Škody z odnowioną, atrakcyjną gamą modelową, ale decydującą rolę mają dla nich także kompetencje naszej rozbudowanej sieci dealerskiej, która łączy profesjonalizm i wieloletnie doświadczenie z szeroko pojętą efektywnością. Dealerzy Škody mają swoje lokalizacje we wszystkich kluczowych ośrodkach, a nasi klienci mogą liczyć na doskonałą sprawność obsługi sprzedażowej i serwisowej” – powiedział Jaroslav Hecrog, Dyrektor Marki Škoda w Polsce.