Oczekiwanie na nowy samochód jeszcze nigdy nie było tak przewidywalne i pozbawione niepewności. Dzięki nowej funkcji Track&Explore dostępnej w aplikacji MyŠkoda, właściciel może na bieżąco śledzić każdy etap podróży swojego pojazdu – od rozpoczęcia produkcji, przez transport z fabryki, aż po dostarczenie do salonu. Wszystkie informacje prezentowane są w przejrzystej i łatwej do odczytania formie, co umożliwia zaplanowanie terminu odbioru z wyprzedzeniem i przygotowanie się do pierwszej jazdy w pełnym komforcie.
Škoda Auto po raz pierwszy została oficjalnym partnerem Mistrzostw Świata w Kolarstwie Górskim UCI. Najważniejsze, wielodyscyplinarne wydarzenie MTB odbędzie się od 30 sierpnia do 14 września w siedmiu lokalizacjach w kantonie Valais w Szwajcarii. W ciągu dwóch tygodni przyznanych zostanie łącznie 27 tytułów mistrzowskich UCI. Škoda Auto dostarczy organizatorom 13 zelektryfikowanych samochodów i zaprojektuje specjalny „hot seat”, czyli specjalne miejsce dla aktualnego lidera wyścigu. Modele Škody będą prezentowane wzdłuż tras oraz w strefach kibica.
Škoda Elroq 85x właśnie trafiła do oficjalnego cennika. Najnowszy wariant elektrycznego SUV-a wyposażony jest w napęd na cztery koła, oferuje moc 286 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, łącząc dynamikę z funkcjonalnością auta do codziennego użytku. Z pełnym cennikiem modelu Elroq można zapoznać się pod [linkiem].
Škoda Auto zaprezentowała pierwsze wideo zdradzające detale zewnętrzne modelu, koncentrując się na smukłej i aerodynamicznej sylwetce tyłu koncepcyjnego samochodu. To kolejny etap ewolucji języka projektowego 'Modern Solid', który ma zdefiniować przyszłość designu marki. Vision O umacnia pozycję Škody w segmencie Combi, wprowadzając odważne innowacje, które łączą dziedzictwo marki z ekologicznymi rozwiązaniami. Ten koncept to także manifest determinacji marki do przewodzenia na rynku, pozostając wierną swoim korzeniom.
Z dniem 1 sierpnia 2025 roku Jaroslav Hercog objął funkcję dyrektora marki Škoda w Polsce. Ten doświadczony menedżer, z wykształcenia inżynier, pracuje w szeregach producenta od blisko trzech dekad. Na nowym stanowisku zastąpił Tomasza Porawskiego, który z ogromnymi sukcesami prowadził markę w Polsce przez ponad 10 lat.
Škoda zaprezentowała pierwsze szczegóły koncepcyjnego modelu Vision O, którego światowa premiera odbędzie się na początku września w Monachium. Projekt wyznacza nowy kierunek marki w segmencie Combi i stanowi kolejny krok w ewolucji designu. Vision O nawiązuje również do 130-letniej historii Škody i podkreśla jej przywiązanie do innowacji opartych na zasadach zrównoważonego rozwoju.
W pierwszej połowie 2025 roku Škoda Auto dostarczyła klientom na całym świecie 509 400 samochodów, co stanowi wzrost o 13,6% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Doskonałe wyniki sprzedaży znalazły odzwierciedlenie we wskaźnikach finansowych firmy: przychody wzrosły do 15,07 miliarda euro (+10,4%), zysk operacyjny osiągnął poziom 1,285 miliarda euro (+11,8%), a przepływy pieniężne netto wyniosły 1,443 miliarda euro (+3,2%).
Na Polach Elizejskich zakończyła się wczoraj 112. edycja Tour de France. Škoda Auto kolejny rok z rzędu – trwa to już od 2004 roku - pełniła rolę głównego partnera tego sportowego święta. Zespół Škoda Design stworzył trofea dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej, liderów klasyfikacji punktowej i górskiej oraz najlepszego młodego kolarza. Prezes Škoda Auto, Klaus Zellmer, wręczył kryształowy puchar zwycięzcy - Słoweńcowi Tadejowi Pogačarowi.
Już w najbliższą sobotę startuje Tour de France Femmes avec Zwift, a Škoda Auto po raz czwarty z rzędu pełni rolę głównego partnera tego prestiżowego wyścigu kobiet. Tegoroczna edycja, trwająca od 26 lipca do 3 sierpnia, będzie najtrudniejsza w historii – 154 zawodniczki będą musiały pokonać 1165 km przez Francję, od Bretanii po Alpy, w tym fragmenty Masywu Centralnego i Alp Sabaudzkich, z rekordowym przewyższeniem 17240 metrów.
Škoda Motorsport sprzedała 200. egzemplarz modelu Škoda Fabia RS Rally2, potwierdzając nieustającą popularność i sukces tej rajdowej legendy. Samochód został przekazany kierowcy rajdowemu Adamowi Březíkowi, który stanął na najwyższym stopniu podium w czerwcowym rajdzie Agrotec Petronas Rally Hustopeče. Ten wyjątkowy pojazd zadebiutuje podczas Rajdu Bohemia, który potrwa od 12 do 13 lipca.
Rozpoczynając budowę nowoczesnej lakierni, Škoda Auto wykonała ważny krok w kierunku modernizacji kluczowego zakładu produkcyjnego w Mladá Boleslav. Zakończenie inwestycji i uruchomienie obiektu planowane jest na 2029 rok. Nowa lakiernia będzie w stanie obsłużyć do 1600 nadwozi dziennie, co w połączeniu z dotychczas funkcjonującym zakładem pozwoli osiągnąć łączną wydajność dzienną na poziomie 2600 nadwozi.
Škoda Auto ponownie została głównym partnerem kolarskiego święta. W tym roku producent samochodów zapewnia organizatorom Tour de France ponad 200 pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in, które znacząco usprawnią ich pracę podczas zawodów. Wśród nich znajdą się dwa „Czerwone Samochody” – Nowa Škoda Enyaq i Superb – przeznaczone dla dyrektora wyścigu, Christiana Prudhomme’a.
Škoda Motorsport zaprezentowała najnowszą wersję w pełni elektrycznego koncepcyjnego samochodu rajdowego – Enyaq RS Race. Projekt z wyścigowym DNA marki wspiera rozwój innowacyjnych technologii i zrównoważonych materiałów, stanowiąc jednocześnie inspirację dla przyszłych modeli seryjnych. Obniżony i poszerzony samochód koncepcyjny zawiera elementy wykonane z biokompozytów, które zapewniają podobną sztywność i lekkość co włókno węglowe, a jednocześnie pozwalają zredukować masę pojazdu o ponad 300 kg względem modelu bazowego – Enyaq Coupé RS.
Podczas uroczystej gali 14. edycji Fleet Derby, która odbyła się 17 czerwca w Warszawie, Škoda Elroq została uhonorowana tytułem najlepszego samochodu elektrycznego. To wyjątkowe wyróżnienie przyznano w jednym z najważniejszych plebiscytów branży flotowej w Polsce, organizowanym przez redakcję magazynu Fleet.
Wychowankowie Akademii Škoda Auto zaprezentowali dziesiąty model z serii Student Car - L&K 130. Po raz pierwszy bazą dla samochodu studenckiego jest Škoda Superb, która została przekształcona w pełni funkcjonalny pojazd do wyścigów kolarskich. Nowy model stworzony przez uczniów to nie tylko wyjątkowy projekt, to ukłon w stronę 130-letniej historii marki. Każdy detal, od sylwetki auta po kolorystykę, odwołuje się do tradycji czeskiego producenta, którego początki sięgają 1895 roku.
Ambasador marki Škoda Miko Marczyk wraz z pilotem Szymonem Gospodarczykiem mają za sobą fenomenalny występ w ORLEN OIL 81. Rajdzie Polski. Załoga zakończyła swoją domową rundę Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) na znakomitym 2. miejscu w klasyfikacji generalnej. Jednocześnie Miko i Szymon odzyskali pozycję liderów najstarszego rajdowego cyklu na świecie.
Po raz kolejny uwaga motoryzacyjnego świata skupiła się na centrum rozwoju i innowacji Aurel Polygon na północy Republiki Czeskiej. Jest to miejsce, gdzie przeprowadza się szeroko zakrojone testy technologii, pojazdów oraz poszczególnych komponentów. To właśnie tam Škoda Auto zaledwie sześć miesięcy po światowym debiucie nowego Elroqa, zaprezentowała jego kolejną odsłonę – tym razem w wersji RS.
Do niedawna automatyczne parkowanie wymagało obecności kierowcy za kierownicą. Teraz, wybrane modele Škody mogą być wyposażone w zaawansowany system Remote Parking Assist, będący częścią funkcji automatycznego parkowania. Najnowsza wersja wspiera zarówno parkowanie równoległe, jak i prostopadłe, a także zdalne wyjeżdżanie z miejsca. Obsługa jest niezwykle prosta – wystarczy aplikacja MyŠkoda zainstalowana na smartfonie. To ona staje się centrum dowodzenia, pozwalając na intuicyjne sterowanie pojazdem z bliskiej odległości.
Škoda Auto wzięła udział piąty rok z rzędu w Europejskim Miesiącu Różnorodności – inicjatywie Komisji Europejskiej promującej różnorodność, integrację i równe szanse zarówno w miejscu pracy, jak i w przestrzeni publicznej. Tegoroczne działania koncentrowały się wokół hasła: „Twoja bańka jest tylko jedną z wielu. Poznaj inne”, zachęcając uczestników do wyjścia poza utarte schematy i otwarcia się na nowe spojrzenia. Organizatorzy chcieli w ten sposób budować empatię oraz szacunek, a także pogłębić relacje międzyludzkie.
Škoda oficjalnie wprowadza do polskiej oferty najbardziej sportowe odmiany swojego flagowego modelu elektrycznego. Škoda Enyaq RS dostępna jest w dwóch wariantach nadwozia: klasycznym SUV-ie oraz eleganckim Coupé. Obie wersje łączą imponującą moc, zaawansowane technologie oraz komfort i przestronność, z których znana jest marka Škoda. Enyaq RS figuruje już w polskim cenniku [LINK]
Škoda przedstawia nowe usportowione wersje modeli z nowej rodziny Enyaq: Enyaq RS oraz Enyaq Coupé RS. To najmocniejsze i najlepiej przyspieszające seryjne modele w historii marki, oferujące moc 340 KM, napęd na cztery koła i przyspieszenie do „setki” w zaledwie 5,4 sekundy. Wszystkie szczegóły dotyczące Enyaq RS i Enyaq Coupé RS już znajdują się w materiałach prasowych na PRPortalu [LINK].
W I kwartale 2025 roku Škoda Auto dostarczyła 238 600 pojazdów, co oznacza wzrost o 8,2% r/r. Modele elektryczne i hybrydowe stanowiły rekordowe 15% dostaw (36 900 aut). Przychody wzrosły o 10,4% do 7,259 mld euro, a zysk operacyjny wyniósł 546 mln euro (+2,1%). Rentowność sprzedaży osiągnęła 7,5%, a przepływy pieniężne netto wzrosły o 15,3% do 527 mln euro. Dobre wyniki są efektem szerokiej gamy modelowej, kontroli kosztów oraz synergii w ramach Grupy Volkswagen.